1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Vieraana näet vain osan foorumeistamme. Rekisteröidy nähdäksesi enemmän alueita sekä osallistuaksesi keskusteluun.

Keskustelua kirjoista

Keskustelun alueella 'Yleinen keskustelu' aloittanut MinecraftPro15, heinäkuu 22, 2012.

?

Luetko kirjoja?

1. Luen ainakin kerran viikossa

32,0%
  2. Luen ainakin kerran kuukaudessa

5,3%
  3. Satunnaisesti

25,3%
  4. Harvoin

22,7%
  5. Mikä on kirja?? :o

14,7%
  1. Koiranpentu

Koiranpentu Fading away. SVIP

Minustakin Don Rosa on ehdottomasti paras Aku Ankan piirtäjä. Hänen sarjakuvistaan löytyy äärettömän paljon humoristisia piirteitä. :)

Pakko sanoa myös tähän väliin, että olen päässyt kättelemään häntä.
    command17, Matsas11, Fefkuz ja 2 muuta tykkävät tästä.
  2. Fin_Stranger

Fin_Stranger To Beer or not to Beer SVIP

Itsekkin pääsin kun herra Don Rosa oli tampereella suomalaisessa kirjakaupassa jakamassa nimmareita.
    Houndofculann ja Venamis tykkää tästä.
  3. Houndofculann

Houndofculann I have seals!!! Foorumivalvoja

On mullakin hänestä kuva kun oli Turussa käymässä, mutta laskeskelin viiden minuutin jonotuksen jälkeen että noin 1h20min jonotus ei kyllä ole ihan minun makuuni. Voisi olla eri asia jos olisin sinne kauppaan mennyt hakemaan nimmaria, mutta kun olin vain ostoksilla =D

Ja nyt kun kättelyistä puhutaan, minä olen kätellyt Suomen Puolustusvoimien kenraalia, repikää siitä
    command17 ja Rusetti98 tykkää tästä.
  4. Fin_Stranger

Mä oon kätelly tarzaa (Tarja Halosta), repikää siitä.
    Venamis, Ayla ja Houndofculann tykkää tästä.
  5. Houndofculann

Houndofculann I have seals!!! Foorumivalvoja

Noh, kerinnyt ja kerinnyt, Puheloinen vieraili mein kutsunnoissa ja jos sinne oisin jättänyt menemättä niin olisi spollet pistäneet kerkiämään =D
    Ayla ja Venamis tykkää tästä.
  6. Fin_Stranger

Sain Kuninkaiden Koitoksen luettua tuossa paluu ajomatkalla Raisiosta. Ennen kuin siirryn Miekkamyrskyn pariin luen Corey Taylorin omaelämänkerran, "Seitsemän Kuolemansyntiä". Sitä olen nyt lukenut jo puolet yhdessä päivässä.

Tähän mennessä kirjassa on ollut rivoja paljastuksia Corey Taylorin nuoruudesta ja erittäin paljon pätemistä näistä "Kuolemansynneistä". Kirjassa käsitellään näitä hänen omasta näkökulmasta ja on tullut tosia hyviä pointteja siellä. Etenkin nautin kuinka Taylor dissa Paris Hiltonia :p

Tietämättömille:
    Show Spoiler
    Corey Taylor on Alternative Metal bändin Slipknotin ja Metallibändi Stone Sourin laulaja/laulunkirjoittaja.
  7. Finskuman

Finskuman Ylläpitäjä 2011-2016 Kultajäsen

Vähän aikaan sitten otin luettavaksi Stephen kingin Kuvun alla -kirjan joka jo nimellä herätti kirjaan kohtaan kiinnostusta. Vaikka kirjan paksuus suorastaan ajaa pakokauhun partaalle sivut kääntyvät huomaamatta...
    Nyt loppu, tää tuntuu kuin äidinkielen esseen kirjoittamiselta :argh2:
    Kuitenkin kyseessä on kirja johon jää satavarmasti loukkuun.

Lyhyesti kirjasta voin sanoa sen, että se kertoo kylästä jonka päälle - kuten kirjan nimestä ja kannesta voi päätellä - laskeutuu kupu jonka alla kyläläiset yrittävät selvitä.
    Ainut moitittava asia on kuinka kirja loppuu, se loppuu liian seinään :( olisin vaan halunnut ettö se jatkuisi, edes vain muutaman sivun.

Mikä Don Rosaan tulee. On ollut, tää kuulostaa tyhmältä, ilo kätellä Rosaa jopa kahdesti, ja hyllystäkin taitaa löytyä hänen kaikki suomenkieliset teokset, kahdesta löytyy aidot nimmaritkin.

Tät viestiä kirjoitin 1h30min vanhalla älyluurilla...
    Ayla tykkää tästä.
  8. Mikroudz

Mikroudz Aktiivinen pelaaja SVIP

Pitäs varmaan lukee tämä, aikasemminkin olen tätä kirjaa katellut. Hyvin mielenkiintoinen aihe on.
  9. TheNaturalMiner

TheNaturalMiner Pelaaja

En osaa lukea.

Noh, itse mietin että voisisko lainata koulun omasta kirjastosta Taru sormusten herrasta nimistä kirjaa.
  10. tssge

tssge Net9 Oy Admin

Itse olen lukenut lähes kaikki H. P. Lovecraftin teokset. Ne ovat kauhua parhaimmillaan.
  11. Matsas11

Matsas11 Pelaaja SVIP

Itse suosittelen Rick Rordanin (en muista kirjasarjan nimeä tarkalleen) Percy Jackson kirjasarjaa, joka siis perustuu antiikin kreikan (ja rooman) taruihin jumalista ja hirviöistä. Itse olen lukenut koko viisiosaisen sarjan. Nyt luen saman kirjailijan toista sarjaa (olympoksen sankarit) joka käsittelee enemmän rooman kuin kreikan historiaa. Rick Riordan on myös kirjoittaa kirjasarjaa joka käsittelee egyptin historiaa. Olen kahlannut nekin alusta loppuun.

Tässä lista Rick Riordanin tekemistä kirjoista jotka olen lukenut: Percy Jackson:Salamavaras
    Percy Jackson:Hirviöidenmeri
    Percy Jackson:Titaanien kirous
    Percy Jackson:Labyrinttitaistelu
    Percy Jackson:Jumalten sota
    Egyptistä kertova kirjasarja:
    Punainen pyramidi
    Liekehtivä valtaistuin
    Roomasta kertova:
    Olympoksen sankarit:Eksynyt sankari
    Olympoksen sankarit:Merenjumalan poika
    Ayla tykkää tästä.
  12. Madidas

Madidas Linux, audiophile & ARMA III SVIP

Itse tulee luettua melko paljon, kenties hieman vähemmän kuin lukiossa ja yläasteella.
    Lajityyppeinä pidän historiasta ja fantasiasta. Viime aikoina kaikki kirjat ovat jostain syystä olleet englannin kielisiä, syytä siihen en tiedä. Tai no saattaa olla syynä Terry Pratchett ja Neil Gaiman kaksikko.

Kirjoja en jaksa eritellä mitä olen lukenut, koska lista olisi kenties likemmäs 1000 kirjan mittainen.
    Tosin kyllä olen kaikki nuo "Tulen ja jään laulu" sarjan kirjat englanniksi... Kuten myös Ursula K. Le Quin:n "Maameren tarinat" kirjasarjan alkuperäiskielellään.
    Venamis ja Ayla tykkää tästä.
  13. superdouble

superdouble Aktiivinen pelaaja

Itse tykkäsin colby buzzel minun sotani =) Päiväkirja muodossa se kertoo siitä miten se värvättiin sotilaaksi ja sen elämää värväyksen alaisena. Jos kiinnostaa vähän erillainen sota kirjana niin kannattaa toi chekkaa.
    Ayla tykkää tästä.
  14. Slarbet

Slarbet Räpeltäjä

Haluaisin lukea kirjoja paljon enemmän kuin nykyisin luen. Kirjat ja kaunokirjallisuus ovat mielestäni hieno asia, mutta niiden lukemisesta en saa juuri mitään irti siitä syystä, etten vain pysty eläytymään kirjojen maailmaan tarpeeksi syvästi. Kun luen, luen yleensä lähinnä tietokirjallisuutta (kirjallisuutta ja kirjallisuutta, koneelta sen kuitenkin luen), joka pystyy välittämään viestin ilman uppoutumistakin.

Normaalista poiketen tällä hetkellä luettavana on kuitenkin näin ajankohtaisesti Muumilaakson marraskuu. Toisin kuin suurin osa kaunokirjallisuudesta, muumikirjat ovat sellaisia, joiden lukeminen onnistuu minultakin ongelmitta ja joihin pystyn syventymään. Lastenkirjoiksi niitä sanovat ainoastaan ne, joiden oma lähestymistapa niitä kohtaan on vielä lapsen tasolla.

Luettuna ovat myös (melkein) kaikki koulusta saadut lukukirjat ja aikoinaan lukemani suomenkieliset Harry Potterit.
  15. Kaap0

Kaap0 Alt-Right Admin

Olen elämässä nyt lukenut kunnolla nyt 1 kirjan, se oli joku Vesa Sisätön "matka postimerkkien maahan" se oli paras kirja minkä olen lukenut, en nyt jaksa kertoa siitä enempää :p
  16. Koiranpentu

Koiranpentu Fading away. SVIP

Löysin tuossa hetki sitten loppuneella jaksolla itseäni kiinnostavan kirjailijan, Tuomas Kyrön, kun piti lukea nykykirjallisuutta. Pidän hänen tyylistään - se on jotenkin juuri minulle mielekästä luettavaa. Juuri oikealla tavalla rentoa sekä humoristista juuri minun makuuni.

Luin Kerjäläinen ja jänis -kirjan. Suosittelen. Itse ainakin tykkäsin, mutta mielipideasiahan se on, joten joku muu voi tykätä jostain aivan ihan muusta.
    MinecraftPro15 tykkää tästä.